Neste Turbo+ LSA-II 10W-40
Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 har utvecklats specifikt för de senaste tunga dieselmotorerna som kräver antingen API CK-4-, ACEA E8- eller ACEA E11-olja. Den är avsedd för användning i nya Euro 5- och Euro 6-lågutsläppsdieselmotorer med långa bytesintervaller.
BRED TÄCKNING I OLIKA ANVÄNDNINGSPLANER
Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 överträffar prestandakriterierna för API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 samt ACEA E8/E6, E11/E9 och E7. Den klarar också många krav från originalutrustningstillverkare (OEM) och erbjuder hög prestanda i krävande applikationer.
UTVECKLAD FÖR ATT UPPFYLLA DE SENASTE UTSLÄPPSTANDARDERNA
Som en Low SAPS-motorolja underhåller Turbo+ LSA-II 10W-40 motorns efterbehandlingssystem för avgaser, såsom partikelfilter och andra avancerade efterbehandlingssystem. Den förhindrar igensättning av filter och hjälper till att bibehålla motorns effektivitet.
SPECIALUTFORMAD FÖR LÄNGRE BYTESINTERVALLER
Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 är tillverkad av basoljor av högsta kvalitet samt dispergerings-, rengörings- och antioxidanttillsatser av högsta klass, vilket avsevärt förlänger oxidation och åldringsprocessen av oljan och möjliggör användning med långa bytesintervaller.
PÅLITLIGT MOTORSKYDD
En skyddande smörjfilm och högkvalitativa slitageskyddande tillsatser skyddar effektivt motorn mot slitage även vid höga temperaturer och belastningar under hela bytesintervallet.
HÅLL MOTORN REN OCH FÖRLÄNG DESS LIVSLÄNGD
Neste Turbo+ LSA-II 10W-40:s högkvalitativa basolja ger mindre rester i förbränningskammaren, vilket förbättrar motorns renhet. Tillsatser av högsta kvalitet hjälper till att kontrollera avlagringar och hålla kolvarna rena. Det höga TBN-värdet neutraliserar syror effektivt och förhindrar korrosion. Den förbättrade hämmningen av slam-, lack- och sotbildning minskar viskositetsökning samt oljeförtjockning och filterstopp.
UTFORMAD FÖR ATT FUNGERA I TUFFA KLIMATFÖRHÅLLANDEN
Utmärkt värmebeständighet ökar smörjmedlets hållbarhet vid höga temperaturer och förbättrar flytbarheten vid låga temperaturer. Hög skjuvhållfasthet förhindrar viskositetsförlust.
Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 har utvecklats för de senaste tunga dieselmotorerna som kräver antingen API CK-4-, ACEA E8- eller ACEA E11-olja. Den är avsedd för användning i nya Euro 5- och Euro 6-lågutsläppsdieselmotorer med långa bytesintervaller.
BRED TÄCKNING I OLIKA ANVÄNDNINGSPLANER
Neste Turbo+ LSA-II 10W-40 överträffar prestandakriterierna för API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, CG-4, CF-4 samt ACEA E8/E6, E11/E9 och E7. Den överträffar också många krav från originalutrustningstillverkare (OEM) och erbjuder hög prestanda i krävande applikationer.
UTVECKLAD FÖR ATT UPPFYLLA DE SENASTE UTSLÄPPSTANDARDERNA
Som en Low SAPS-motorolja underhåller Turbo+ LSA-II 10W-40 motorns efterbehandlingssystem för avgaser, såsom partikelfilter och andra avancerade efterbehandlingssystem. Den förhindrar igensättning av filtren och hjälper till att bibehålla motorns effektivitet.
SPECIALUTFORMAD FÖR LÄNGRE BYTESINTERVALLER
Prestanda
ACEA E8/E11/E7, E6/E9
API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4
Caterpillar ECF-3, ECF-2, ECF-1a
Cummins CES 20086, CES 20081
Detroit Diesel DFS 93K222
Deutz DQC IV-10 LA
DTFR 15C100 (MB-228.31)
JASO DH-2
Mack EO-O Premium Plus, EO-N
MB 228,51,
MB 228,51, MB 228,52
MTU-typ 2.1
NSN 9150-58-001-9735
Renault VI RLD-2, VI RLD
Volvo VDS-4, VDS-3
Godkännanden
Deutz DQC IV-18 LA
DTFR 15C110
DTFR 15C120 (pågående)
Mack EO-S-4.5
MAN M 3775
MTU Typ 3.1 (pågår)
Renault VI RLD-3
Volvo VDS-4.5